28.10.2013

Do kawy #2



Cykl "do kawy" to zbiór niezwiązanych z sobą różności. Bywa poważnie, bywa na żarty. Czasem dla ciała, czasem dla ducha, a zdarzyć się może coś również dla ucha.
 


>>Czytaj więcej


Wrzuciłam teksty do opisania i zauważyłam, że większość łączy z sobą dystans. Do wszystkiego. Problemów, pracy, miłości i Chodakowskiej. Nie wiem czy to objaw spokoju czy rozczarowania, ale z takiej pozycji jest dobrze.
  • Fragment wypowiedzi Stanisława Lema znaleziony w "Lapidarium Mistrzów" Aleksandry Klich -wydaje mi się zbawienny na różne moje próżności i problemiki.

"Ziemia ma 12.000 kilometrów średnicy. Niech pan za jej model weźmie jabłko o średnicy 12 centymetrów. Cała biosfera - od dna oceanu do końca troposfery - ma nie więcej niż 10 kilometrów. To znaczy, że proporcjonalnie skórka jabłka jest jakieś 10 razy grubsza od ziemskiej otuliny. Ta cieniutka warstwa leży na ogromnej magnetycznej bani. My w tej otulinie żyjemy, w niej się awanturujemy, mordujemy, kochamy i okropnie puszymy zapominając, że przeniesieni do skali jabłka nie osiągniemy nawet rozmiarów bakterii. Raczej będziemy przypominali najmniejsze z wirusów. Więc wszystkie nasze problemy cywilizacyjne i kryzysy można w tej skali przedstawić co najwyżej jako warstewkę pleśni na skórce. A przecież nasze jabłko wisi w bezkresnej przestrzeni, której w skali jabłka nie możemy nawet zbudować".


  • Polecam pracusiom.
www.zmemlani.pl/waga-zawodu/#more-397


  • Tak podoba mi się jak Jerzy Pilch mówi o miłości, że wcale w nią nie wątpię.
www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,9398464,Jerzy_Pilch_udlawiony_z_milosci.html?as=1


  • Dobra. Ćwiczę z Chodakowską, jednak od jej programów ćwiczeń bardziej fascynuje mnie jej ogromna popularność jako zjawisko. I o tym właśnie rozmawiają autorzy tego tekstu.
http://popmoderna.pl/dwuglos-ewa-chodakowska/


  • Moja perełka. "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator to książka, która przenosi mnie do świata, który doskonale znam, bo powieść toczy się w moich rodzinnych okolicach. Czytam opisy krajobrazu podczas podróży bohaterki pociągiem między Wrocławiem, a Wałbrzychem, w chwili, gdy sama pokonuje tę trasę, a opis z książki zgadza się z tym za oknem. Dlatego polecam szczególnie tym którzy znają Wałbrzych i okolice, ale także tym, którzy lubią dobre powieści. Ta ma na prawdę klimat.

10 komentarzy:

  1. O Chodakowskiej chętnie poczytam. Nie fascynują mnie jej ćwiczenia ale podobnie jak Ty, jestem ciekawa jej popularności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też ciekawi zjawisko olbrzymiej popularności Chodakowskiej.:) Do ćwiczeń się jednak na razie nie zabieram:)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię w takie leniwe poranki odrywać perełki do poczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam Cię dzisiaj i przepadłam!

    Świetny blog :) Pozwoliłam sobie zalinkować Cię w mojej dzisiejszej notce!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja znalazłam Cię dzięki Anecie:) Bardzo przyjemnie się Cię czyta. Lubię takie miejsca w sieci pełne motywacji. Będę tu wracać :)

      Usuń
  5. Uwielbiam zjawiska masowe, takie które porywają całe tłumy, stąd pewnie moje olbrzymie zainteresownaie popkultura. O Ewce też z chęcią poczytam, przecie cała Polska szaleje.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja tak z innej beczki...farbujesz włosy, czy to Twoje naturalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kolor to niestety nie zasługa natury, a Loreal Preference http://www.goldmax.pl/images/loreal_preference_z.jpg

      Usuń