23.08.2014

Skąd inspiracje?


Inspiracją dla twórcy kultowej butelki coca-coli była kobieca sylwetka Mae West. Gdyby jej twórca ograniczył poszukiwania inspiracji wyłącznie do przyglądania się istniejącym butelkom, nigdy nie stworzyłby najbardziej rozpoznawalnej butelki w historii.
>>Czytaj więcej

Inspiracją jest wszystko co pozwala tworzyć nowe idee i pokonywać istniejące schematy. "Inspiracja" to też ulubione słowo kultury odtwórczej, która skupia się na płytkich poszukiwaniach w obrębie dziedziny związanej z problem, stad nietrudno o plagiaty. Jestem przekonana, że cześć twórców, która je popełnia robi to nieświadomie i jest pewna o swojej niewinności, ponieważ częściej obrazy zapamiętujemy nieświadomie. Brak nowych idei, wtórność jest szkodliwym zjawiskiem dla kultury, technologii i innych dziedzin.

Kreatywność jest cechą pożądaną nie tylko u twórców, ale u wszystkich osób, których praca polega na rozwiązywaniu problemów. Jeśli zależy Ci na rozwijaniu kreatywnego myślenia, tworzenia niesamowitych projektów i znajdywaniu nowych rozwiązań - inspiracji najlepiej szukać poza dziedziną, której problemem się zajmujesz. Wiąże się to z cierpliwością i wrażliwością, ale jest fascynujące. Moją ostatnią inspiracją jest film "Her", zachwycił mnie scenografią, którą wykorzystałam do stworzenia palety kolorów dla restauracji sushi. Bycie kreatywnym i poszukiwanie głębszych inspiracji wymusza przeżywanie "dokładniej" zmysłów, a to jest cholernie piękne w życiu człowieka.

Dajcie znać o swoich niezwykłych inspiracjach, albo jeśli znacie podobne historie, jak ta z butelką coca-coli.

7 komentarzy:

  1. Po pierwsze : bardzo fajny blog, w ramach mojego leniwego wieczoru tylko dla mnie chyba go sobie poczytam :D Mi inspiracji...a może raczej energii, takiego ,,poweru" i kopa do życia daje oglądanie koncertów live / wyścigów samochodowych :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wyżej: muzyka, jakaś scena, ruch... Wszystko. Najtrudniej w lesie, bo choć żuczek może zainspirować, to zainspiruje pewnie jak zobaczymy go w grafice google w formie czyjejś pracy. A tak na żywo to dopiero sztuka. :) A historii typu z butelkami nie znamy niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proces inspirowania się zachodzi u mnie często tak automatycznie, że nawet nie zwróciłam uwagi na ważną rzecz,o której wspomniałaś. Szukaniu inspiracji poza dziedziną, nad którą pracujemy. Mnie najbardziej inspiruje muzyka i zdjęcia. Muzyka wywołuje u mnie łańcuchową reakcję zmysłów, wywołuje obrazy, barwy, wzbudza emocje. Bardzo często po takim długim spacerze z ipodem, zapisuję w notatkach mnóstwo inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Grunt to poszukiwać czegoś nieoczywistego w oczywistych miejscach ; ) a co do 'her' - zdecydowanie uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobno twórca spinacza do papieru zainspirował się kluczem wiolinowym... :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mae West + Pink Flamingos = inspiracja for life <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Świat inspiracji nie zna granic! Dzięki za historię kultowej butelki kultowej Coca-Coli:)

    OdpowiedzUsuń