08.10.2015

Polski design #1

http://szpilki-kawa-i-kultura.blogspot.com/2015/10/polski-design-1.htmlPrzypomniała mi się scena z polskiego filmu z lat 80, gdzie facet przez pomyłkę wchodzi do mieszkania sąsiadów, pomyłki tej nie zauważa bo wszystkie składowe mieszkania są identyczne: meblościanka, boazeria, tapczan. Dzisiaj wybór jest ogromny, ale i tak można się pomylić jak bohater z przywołanego przeze mnie filmu. Za szczyt spełniania zbiorowych wnętrzarskich aspiracji uchodzi urządzić sobie mieszkanko z Ikea, najlepiej całe w bieli. Rozumiem, argument, że jest to całkiem dobre wzornictwo w niskiej cenie i trudno dla tego stosunku znaleźć alternatywę. Cała ta refleksja przyszła mi przeglądając produkty polskich producentów mebli i dodatków, kompletnie zachwyciły mnie ich propozycje i uznałam, że warto wieść o nich przekazać dalej. Tym samym zaczynam cykl z przeglądem polskiego designu.
>>Czytaj więcej


Wood and paper

Czy pamiętacie malutką kolorową kawiarnie w Przejściu Garncarskim Solo Art Cafe? Jeśli tak to to na pewno każdy poznał Magdę, właścicielkę, z zawodu architektkę. Dziś Magda zajmuje się projektowaniem mebli i tworzy markę Wood and Paper. Łatwo zauważyć, że największą inspiracją jest polskie wzornictwo lat 50/60, które zachwyca prostotą i funkcjonalnością. Markę wyróżnia także dbałość o jakość materiałów i rzemieślnicze podejście do każdego z produktów.




To sklep z pościelą dobrze zaprojektowaną. Proste, piękne wzory i wysoka jakość, ale także bardzo spójny, pozytywny i nienarzucający się branding to to co świetnie wychodzi dziewczyną z Mumla. Wystarczy przejrzeć ich Instagram, by uznać ich pościeli za niezbędną.






10 komentarzy:

  1. myślę, że warto będzie wspomnieć o ponownej produkcji fotela Modzelewskiego :) Kilka lat temu dr Krysia Łuczak-Surówka mówiła, że chciałaby to zrobić i jej się udało :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vzór jest bardzo ciekawą marka, fotel Modzelewskiego kosztuje od 2 do 4 tys., mi zależy na prezentowaniu projektantów których produkty są dostępne dla każdego.

      Usuń
  2. Świeczniki i kaktus od Wood and Paper, cudo! Mumla też interesująca. Przejrzałam te dwie pozycje, jadę sobie myszką w dół a tu koniec!
    Wypatrzyłam sobie przyszłe zakupy ale czekam na więcej!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wood and paper skradło moje serce! Będę pamiętać o tej marce przy redekoracji mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie świetne! Dziękuję za piękne inspiracje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł na cykl, będę wiernie śledzić! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post ♥ http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wood and paper - świetne wzornictwo. Przenosi w inny wymiar ;)
    www.donnazoe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń